Head Above Water (2019)

Avril Lavigne je bezesporu umělkyně, která si několikrát za svou kariéru podmanila světové hitparády svými balady i poprockovými kousky. Zapomínat se nemůže na hity z jejího mládí jako Complicated nebo Girlfriend, stejně tak jako na umírněnější písně ve stylu When You're Gone nebo duetu s jejím ex manželem Let Me Go

Šesté studiové album nám blonďatá rebelka přináší po delší pauze, která začala v roce 2014, kdy Avril onemocněla Limskou boreliózou, kterou je celé album inspirováno a pro zpěvačku značí nemalou emotivní cestu. Sama Avril na Twitter napsala "Album je osobní, drahé, intimní, dramatické, surové, mocné, silné a neočekávané. Tahle nahrávka je skutečnou emocionální cestou."

Předzvěstí celého alba se stal stejnojmenný singl Head Above Water, který otevírá i celé album. Emocionální balada silně a jasně vynáší na povrch pocity během boje s nemocí, během které byla zpěvačka upoutaná na lůžko. "Přijala jsem smrt a cítila, jak mé tělo vypíná, měla jsem pocit, že se topím. Jako bych byla pod vodou a lapala po dechu. Jako bych byla stahována řekou, neschopna dýchat. Modlím se k Bohu, aby mi pomohl držet hlavu nad vodou. Aby mi pomohl vidět během bouřlivého počasí."

Klavírně vstupujeme do druhé skladby Birdie, která je podobně emočně silná jako předchozí. Její začátek popisuje výstižně přísloví, když ptáčka lapají, krásně mu zpívají. Následuje cesta za únikem, můžeme spekulovat, zda Avril znovu uniká své chorobě a blízké smrti nebo se musela popasovat i s dalšími nástrahami života.

Pomalu a klidně začíná i třetí píseň I Fell In Love With The Devil, jejíž poselství snad zná každý. Nebezpečné, svádivé a sladké pouto k něčemu, co není dobré, co je třeba opustit...

Tell Me It's Over vyšla jako druhý singl před vydáním samotného alba 2. prosince 2018. Vypráví o potřebě být silný, postavit se nohama na zem a zavřít dveře za špatným vztahem. Po hudební stránce se píseň blíží ke klasikám jako Billie Holiday, Ella Fitzgerald, Aretha Franklin a Etta James. Textově odráží zranitelné pocity ze vztahů, kterými si samotná Avril osobně prošla. 

Další skladba Dumb Blonde přináší spolupráci s Nicki Minaj, která u Avril není nikterak známá, i když jiní světoví interpreti často spolupracují s rapperskými kolegy. Z klidného a emocionálního zvuku se tak dostáváme do rychlejšího tempa. Avril nám vlastně jasně říká, že není hloupá blondýna, s čímž se za život několikrát za život setkala, a naznačuje "kašlete na stereotypy".

It Was in Me nás dostává zpátky do klavírních zvuků a nachází Avril hledající sebedůvěru. Naznačuje, že je hlavní to, co cítíme v sobě, nikoliv co říkají ostatní. 

Sedmá skladba Souvenir se začátkem odlišuje, ale stále nás drží v klidném ale rychlejším tempu. Mohla by být popsána jako běžná romantická skladba o tom, jak některé lidi nechceme ztratit a chceme si na ně udržet nějakou hmotnou vzpomínku, stejně jako na výlety do cizích destinací.

Osmička Crush do svého instrumentálu přidává housle a textově zřejmě nepřináší nic nového. Jasně poukazuje na to, že má zpěvačka již něco za sebou a nemá potřebu být znovu zničena někým/něčím novým,

Klidná balada Goddes vychází z temnějších zkušeností, kdy byla zpěvačka ztracená a sama. A zároveň popisuje to, co si každý chce zažít, nalezení někoho, kdo vás miluje, jací jste a považuje vás za Bohyni. 

Rychlejší tempo ukazuje desátá píseň Bigger Now, písnička je rychlá, veselá a dokázal bych si ji představit jako rádiový hit. 

Love Me Insane další kousek o lásce mi ze začátku připomněl Alanis Morissette a určitě bych nevyloučil určitou inspiraci, což ovšem nevylučuje povedenost kousku, i když pro mé uši by byl lehce moc uječený.

Na poslední místo byl umístěn Warrior, který už názvem vypovídá o čem asi je. Stejně jako titulní skladba pojednává o boji se zdravím, tentokrát ovšem zpěvačka nežádá o pomoc shora, ale jasně říká, že je bojovnice a rozhodně se nevzdá. 

Fyzická podoba CD nám přináší jako bonus Dumb Blonde bez rapové části a japonská verze nabízí Head Above Water s Travisem Clarkem z rockové kapely We the Kings. 


Závěrem

Head Above Water lze shrnout jako album, které vychází ze života. Nabízí podobně jako předchozí album experimentální písně. Na desce Avril Lavigne z roku 2013 to byla Hello Kitty, která překvapila svým zvukem nebo spolupráce s Marilyn Mansonem v Bad Girl. Já třeba osobně vnímám zkoušení nových věcí a zvuků jako kladný bod, i když se mi třeba daná skladba nemusí líbit, každopádně důležitější je, jak na tyto věci budou reagovat dlouholetí fanoušci. Každopádně album nenudí, rozhodně má na skladě další potencionální singly nebo rádiovky a rozhodně nikoho nepřipraví o to, na co je u Avril zvyklý nebo co očekává. 


DevilDan

© 2021 Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky